![interiorMXZ (1)](https://letsmakeithappen.be/wp-content/uploads/2023/02/interiorMXZ-1.jpg)
CASE 1 : The MaxiZoo story
“Van dierenwinkel in het dorp tot nationaal merk”
1998, een kleine dierenwinkel in de Vijfstraten 30 te Sint Niklaas. Het zal de start zijn van een succesvol retailverhaal waar huisdieren een hoofdrol spelen. Op nauwelijks 20 jaar groeit dat ene buurtwinkeltje uit tot een imperium van 40 winkels in Vlaanderen en Wallonië. Gestart onder de naam De Dierenwinkel in 1998 als single store zal er een eerste sprong gemaakt worden in 2004 met het toevoegen van enkele winkels onder de naam Zoomart. De eerste stap naar een keten is gezet. Vanaf dan gaat het snel en de expansie is ingezet. In 2008 tellen we al 28 winkels! In 2009 wordt de samenwerking aangegaan met Fressnapf, de naam Zoomart verandert naar MaxiZoo en niets staat een verdere groei in de weg.
Expertises
Retail management, expansiemanagement, HR, Structuur, Organisatie, Marcom, Sales optimalisatie, …